Kundbemötande

Bra försäljare, kunden i fokus!

Ska försäljaren kränka kunden? Ska försäljaren lura kunden?

Svaret på frågorna är NEJ!

Hur är en bra försäljare?

En bra försäljare ser till att kunden får ett bra bemötande och att kunden känner sig välkommen och väl omhändertagen. Försäljaren ska också kunna se till att alltid sätta kunden i fokus och inte vara kränkande på något sätt. Om kunden har klagomål så ska man möta det på ett bra sätt och se till att kunden får bästa servic som man kan åstakomma. 

Jag jobbar ju själv på Burger King och har en kund klagomål så ber jag om ursäkt och lämnar över till min arbetsledare, men det beror på vad det är också. Vissa saker kan jag lösa själv utan arbetsledaren. Jag brukar ju städa restaurangen och försöker se till att städa så det är rent och snyggt hela tiden. Mitt motto är att restaurangen ska se ut som jag vill ha det när jag kommer som kund. Jag utgår från mig själv och när jag äter ute vill jag ha det rent och snyggt med trevlig personal. Då försöker jag tillämpa det i mitt arbete. På så vis ser jag till kundens bästa och gör bra PR för restaurangen.

En nöjd kund kommer tillbaka och då har man lyckats som försäljare.

 


Kommentarer
Postat av: Evah - En av Karlstads största bloggar

Jag håller med dig!

2012-09-04 @ 23:47:30
URL: http://Evaaaahs.se
Postat av: Anna.G

Helt rätt Åberg :) kram

Svar: Tackar :)
Anna

2012-09-07 @ 22:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0