Arbetsplats eller lekplats?

När du är på din arbetsplats så ska du arbeta och inte hålla på med barnsligheter. 

Om du är medarbetare på en arbetsplats så får du ta de uppgifter som du blir tilldelad och inte gnälla som en barnunge. Om du blir tilldelad att plocka rätt i förrådet så ska du inte säga; Jag vill inte, Kan inte någon annan göra det, Jag kan inte.

Det är tre meningar du ska undvika på din arbetsplats för att få respekten av chefen och övriga arbetare. Där emot kan du "förhandla". Exempel på om du har lite ont i halsen och svårt att prata så kanske du inte kan ta emot gäster i receptionen utan får vara på en annan position. Men säg aldrig att du inte kan, vill eller kan någon annan göra det. Det inger en loj inställning och du kan tolkas då som lat och odräglig.

Så vill du bli tagen på allvar, ha en positiv inställning och ta dig an dina uppgifter med en bra attityd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0