Londonresa dag 7

Måndag 18/7

Vaknar upp som nyförlovade och är slitna som tusan, men vaknar tidigt ändå då det är för varmt att sova. Vi chillar lite till tv:n innan vi går upp för dagen, fixar frukost och gör oss i ordning. Tar sen bussen till Madame Tussauds och vi kom fram lite tidigt så vi fick gå runt och kolla på lite andra saker.

Vi hittade Sherlock Holmes museum och butik, Beatlesbutiken, någon bokaffär och sen lite andra intressanta butiker. Till Sherlock var det en jättelång kö och ingen av oss är jättefan av Sherlock så vi brydde oss inte om det så mycket. Men ändå häftigt att se det. :)
När klockan var 11 så kunde vi bli insläppta på Madame Tussauds och där var det kontroll på våra väskor vilket jag tycker är superbra. Det var fränt att se alla vaxdockor och alla de kändisar, på vissa var det svårt att se. Hittade en docka som var otroligt frän, det förställde en kvinna som fotade och på håll såg det ut som en av gästerna. Vi gjorde det roliga misstaget och väntade på att hon skulle fota färdigt men så upptäckte vi att det var en vaxdocka. Så vi fnissade en hel del åt det och kollade in andra gäster hur de reagerade. Det var kul att se deras reaktioner i vilket fall. Det var fränt i alla fall men jag blev lite besviken för det var mycket krimskrams tycker jag med sånt som inte kändes så relaterat. Jag hade hoppats på mer vaxdockor än vad de visade, men jag är ändå nöjd med besöket.

Sen åt vi mat på en restaurang mitt emot vaxmuset och där åt vi fisch and chips vilket var också lite av en besvikelse för det var ju som det vi äter här hemma. Fiskpinne och potatis i princip. Jag har ju hört att det ska vara så speciellt men så speciellt var det ju inte tycker jag, men det var gott i alla fall som tur var. Efter maten så tog vi tunnelbanan ut till Green Park och Buckingham Palace. Det var otroligt vackert område och ett underbart djurliv med underbara fåglar och underbar natur. Vi fotade, åt glass och njöt av livet och hade det helt ljuvligt. Buckingham Palace var otroligt vackert att se och väldigt magnefikt byggnad.

När vi kände oss klara med det så kom vi på hur vi skulle ta oss ut till Harry Potter Studion dagen där på så vi åkte till Kings Cross och fick hjälp på stationen där. När vi hade ordnat med det så bar det av till hotellt för att vila och planera nästa dag.