Valborgsmässoafton

Började dagen med att Lily väcker mig mellan 5.00-5:30 och säger mamma jag behöver kramar. Jag lyfter upp henne i sängen, lägger på henne mitt täcke och hämtar sen de gosedjur hon vill ha. Sen kryper jag ner under mitt täcke och vi delar på det och somnade om så skönt. När vi sen vaknar för dagen så ligger vi och kramas, pratar och myser innan vi går upp.

Efter frukosten så går Tobias och Lily ut en stund och jag passade på att vila lite. Lily fick se ett hjärta och sa Hjärta, jag älskar mamma! 🥰 När de kom tillbaka så fikade vi lite och Lily ville ha Festis med päronsmak så det fick hon. Sen åkte de iväg och handlade lite och jag fixade med mat och tvätt. Till middag blev det lättgratinerade vårprimörer med getostsås och baconlindad fläskfilé. Lily valde pommes, korv, köttbullar, gurka och broccoli och såsen. Som efterrätt blev det maränger och glass.

Efter maten så fixade Tobias med disken, jag vilade i Lilys säng och Lily lekte med sitt duplo. Sen var det dax att göra kvällen och det var lite omständligt ikväll men det gick bra ändå. Jag har ändå varit borta en hel del i veckan så hon är extremt mammig nu. Men nu sover hon och vi ska se på film, Harry Potter och de vises sten. Tänker att vi ser igenom hela Harry Potter serien. 🤩

Trevlig Valborg på er alla.

En fantastisk dag

Började dagen med att vakna i ottan av att Lily väcker mig. Vi myste i hennes säng och sen när Tobias hade vaknat så gick jag och la mig och sov nån timme till under tiden som han och Lily fixade frukost.

Efter att Tobias hade gått till jobbet och jag åt min frukost så gjorde jag och Lily oss iordning för dagens äventyr. Vi fixade våra frisyr, målade naglarna, jag sminkade mig för en gångs skull. När klockan var 12:30 så åkte vi iväg och mötte upp moster Evah och kusin Melvin på Leos lekland. Åh så glada de blev att få röja där tillsammans. Lily och jag skulle testa att åka en rutschkana men hon vågade inte så jag fick bära ner henne och under tiden vi gick ner så kramade hon om mig och sa Mamma, du är bäst! 🥰 Efter leklandet så åkte vi till McDonalds och åt lite mat. Två, glada, livliga barn och två trötta vuxna. Haha, så livet ska vara 😂

När vi hade ätit klart så åkte vi hem till oss så Lily fick visa sitt rum för Melvin och de lekte hej vilt. De satt och ritade en stund och Evah och jag pratade en stund. Sen var det dax för Evah och Melvin att åka hem. Lily och jag förberedde kvällen och nu sover hon så gott. Helt utslagen ikväll efter att ha vaknat så tidigt och sen massa lek och bus. Dock hade hon lite svårt att komma till ro.

Bjuder på lite bilder.

May the force be with you

Vilken fantastisk påskhelg det blev. Började med att gå påskkärringar på långfredagen på farmors gata, där Lily skulle sova hela helgen. Och först var hon fundersam, kunde inte för i all världen förstå varför vi skulle ringa på hos andra. De första husen var det ingen hemma, vid ett hus så förstod hon inte att hon skulle få något tillbaka utan stängde dörren trots att personen stod kvar. Vid ett annat hus så räckte de fram en liten låda men choklad och hon tar hela lådan. 🤣 Jag fick förklara för henne och för varje gång som vi började gå så sa hon Mera mera. Så himla glad och upprymd. Vi åt lite mat och myste och sen åkte jag och Tobias hem.

På kvällen så var vi på bio och såg Dumbledores hemligheter och jag gillade verkligen filmen. Det knöt ihop det två första väldigt bra, den hade med element från huvudserien och var helt enkelt bättre än förra filmen på många områden. Visst, inget kan bli bättre än Harry Potter men jag uppskattade filmen ändå. Efter filmen så fixade vi lite hemma och duschade. Sen somnade vi snabbt.

Påskafton, klockan ringer tidigt. Jag är pigg för en gångs skull. Vi går upp, fixar frukost, packar färdigt det sista, fixar iordning hemmet och ger oss ut till bussen. Vi måste åka en ersättningsbuss då de håller på med banarbete mellan Karlstad och Kristinehamn. Så först i Kristinehamn kan vi kliva på ett tåg. När vi kommer fram till Stockholm så går vi till hotellet och lämnar in en väska med ombyte och sen ger vi oss ut på stan. Först gick vi till en av Tobias och även min favoritbutik Sci-fi bok och köpte en massa roliga saker. Även en sak till Lily. Sen gick vi runt och bara nöjt av att få vara tillsammans och besökte några andra butiker. Sen satt vi en stund på hotellet och läste innan vi fick tillgång till rummet. Efter vi installerat oss på rummet så gick vi och åt mat på Jensens Bøfhus och det är så god mat där! Lite mer vila efter maten på hotellet.

Star Wars A New hope med livemusik visades på Stockholm Waterfront Congress center. Wow, vilken upplevelse! Att få se denna film på detta sätt var häftigt. Dock var man lite trött tyvärr men det var en underbar upplevelse och jag är så glad över att vi kunde åka. Jag såg detaljer i filmen som jag inte har tänkt på förut. Haha, jag fick fråga Tobias efteråt om det och det var med i filmen som vi har hemma. Sen var det ju så fantastiskt att se alla cosplayers, se orkestern, att se alla människor samlas i samförstånd. På hotellet efteråt så myste vi till det med lite choklad men vi var så trötta och mätta och vi orkade inte vara uppe.

Påskdagen, vaknar av att han väcker mig. Jag är lite seg men efter en stund går jag in i duschen och det är så underbart att få duscha på ett hotell. Det är något som jag verkligen uppskattar är att få duscha och äta frukost på ett hotell. Sen myste vi lite på hotellrummet innan vi packade ihop och checkade ut. Satt en stund på tågcentralen och pratade igenom helgen.

När vi hämtade Lily hos hennes farmor så blev det massa glädje och kärlek. Lily har haft det så bra i helgen och hon har varit med och hjälpt till med att tvätta däck, fixat och donat. Sen så kom kusin Axel och faster Therese på besök och de var till badhuset. Barnen älskade det och trivdes för fullt tillsammans. Haha på kvällen sen när jag nattade Lily så sa Lily, jag vill sova mer hos farmor och mormor och morfar. 🥰

Bibbel Babbel Bubbel

Idag vaknade Lily alldeles för tidigt för min smak. Redan 5:30 kom hon in. Jag var så trött och Tobias var vaken så han gick upp med henne. Sen vid 7 tiden så åt vi frukost och gjorde oss redo för dagen. Jag och Lily åkte till Säffle och när vi kom fram så blev det mat. Hon fick en Happy meal med hamburgare, morötter, pommes, mjölk och dipp. Vi satt och pratade lite och så sa hon Jag saknar pappa.

När vi hade ätit klart så gick vi in på Kappahl bara för att få tiden att gå. Lily hittade en klänning som hon fick köpa. Sen var det dags för att åka till Medborgarhuset. Där fick hon utforska och när det kom andra barn så fanns det en tjej hon ville umgås med. Lily fick en minipåse med bilar och den nyfunna vännen och Lily satt med en varsin påse och fnissade. Hon fick också köpa 3 böcker och 1 mjukisdjur.

Vi fick gå in i salongen och när Babblarna konserten började så blev hon hänförd och förtrollad. Hon sken som en liten sol, hon var med på allt och var verkligen fascinerad. När det var slut så var det lite protester men hon var så trött. På vägen hem så somnade hon, vilket var förståeligt och väntat. Men när hon fick se pappa så blev hon glad. Hon berättade för honom vad vi har gjort idag.

Nu sover hon gott och vi ska se på film och mysa.