Helg semester i Nora

Vilken fantastisk helg det har varit! Ja vädret har väl inte varit så härligt alla gånger men det är svensk sommar! 😂

I alla fall så i fredags så packade vi bilen och åkte till Nora. När vi kom fram så åt vi mat. Sen fick vi möjlighet att checka in på hotellet och under tiden som Tobias hämtade våra väskor och grejer så kollade jag och Lily in rummet. Hon fick se en portion förpackning med kaffe och säger Åh mamma, godis! Jag bara Nej det är kaffe. Hon, jaha. Väldigt besviken.
Sen så träffade vi kusinerna Axel och Benjamin. Vi gick till en lekpark och ungarna lekte och vi vuxna pratade en stund. Var ju med och lekte med barnen. Sen tog vi en promenad ner mot vattnet och jag såg på barnen att de var väldigt trötta så vi sa god natt och skildes åt. Vi åt våfflor och glass till kvällsmat den här kvällen. Lite lyx måste det ju ändå vara. 🥰

Lördag, jag vaknade av att jag hörde att Tobias var vaken. Natten hade varit jobbig för oss alla och det var varmt i rummet. Första natten är alltid jobbig tycker jag. Jag tog en dusch, jag älskar att duscha på hotell. Sen väckte vi Lily och vi myste till lite tv innan frukost. Kommer ner till frukosten och i år gick det mycket bättre med Lily. Efter frukosten så gick vi ner till Therese och hennes familj. Sen gick vi till tåget, vi åkte ett ångtåg. Det var verkligen Madicken känsla över det hela och så fint väder. Dock svalt vissa stunder, nästan kallt. Lily satt på väg till Järle och sa tut tut. När vi kom tillbaka till Nora så gick vi hem till Therese igen, hämtade picknick och gick ner till Nora sjön där det skulle vara racerbåts tävling. Först var det kallt, det regnade och var tråkigt. Sen när Therese och Benjamin gjorde oss sällskap så kom solen, vi åt vår picknick och sen gick vi ner mot starten och kollade på båtarna lite närmare. Lily var hänförd och satt och sa Wow. Det kom små skurar till och från men inget som störde då vi hade regnjackor. När vi hade sett färdigt så gick vi hem till Therese igen och där satt vi och pratade, åt glass och bara hade det trevligt. På kvällen så åt jag, Lily och Tobias på en restaurang och det var så god mat.

Söndagen, en mycket bättre natt. Alla var så trötta efter lördagens aktiviteter. Lily somnade rätt fort, Tobias somnade först. Jag vaknade först av alla den här dagen. Kollade mobilen lite innan jag gick in i duschen. Sen efter duschen var Tobias vaken och vi satt och småpratade lite. Lily vaknade efter en stund och vi myste till lite tv igen. God frukost och sen göra sig färdig och packa ihop allt. Sen var det dax att checka ut och packa in allt i bilen. När vi kom fram till Therese så gick jag på en gudstjänst som var så himla fin. De andra åkte ut med en båt som heter Plaskus till en ö där det finns en trollskog. Efter aktiviteterna så blev det mat på en lokal pizzeria och efter maten så åkte vi och badade. Lite kallt men ändå skönt. Sen åkte vi hem, Lily var så trött och efter 1 timmes bilresa så somnade hon och nattningen blev svår tyvärr.

Summa summarum så blev det en fantastisk resa med god mat, härligt sällskap och massa nya härliga minnen. Bjuder på lite bilder. Kommer komma fler bilder i ett annat inlägg.